2. Mercedes chce predávať na priamo
Nové obchodné stratégie kvôli aktuálnemu vývoju, ako aj snahy o čo najvyššie marže z predaja nových vozidiel, menia plány značky Mercedes-Benz do ďalších rokov.
Podľa najnovších informácií automobilka uvažuje, že zruší 15 až 20 percent svojich predajcov v Nemecku a približne 10 percent celosvetových zastúpení, a to v rámci rozsiahlej revízie svojej distribučnej siete, uviedli manažéri.
Mercedes tiež smeruje viac k priamemu predaju alebo „agentúrnemu“ modelu. Do roku 2025 sa zameria na 80 percent európskych predajov prostredníctvom tejto metódy s celkovo dvadsiatimi trhmi. Zároveň chce automobilka predávať ešte viac on-line. Takto by sa malo predávať až 25 percent vozidiel do roku 2025.
Automobilka tvrdí, že tieto kroky znížia distribučné náklady, keďže sa snaží posunúť v ziskoch ďalej, a to vyššími priemernými predajnými cenami budúcich vozidiel.
„Chceme byť bližšie k zákazníkovi, a preto mať lepšiu kontrolu nad tvorbou cien,“ povedal finančný riaditeľ Harald Wilhelm. Dodal, že potrebujú menej veľkých showroomov na vyspelých trhoch.