1. Mercedes bude drahší
Nemecká automobilka Mercedes-Benz avizuje, že sa sústredí viac na luxusné vozidlá, pretože tie podľa nej ponúkajú najlepšie šance na rast a istotu zamestnania, uviedol generálny riaditeľ Ola Källenius.
Dodal, že luxus bol vždy jadrom značky a stane sa tiež základným kameňom novej stratégie. Nemecký výrobca okrem toho zmodernizuje základné modely, ale zredukuje počet variantov karosérií na štyri zo súčasných siedmich.
To by mohlo znamenať koniec modelov triedy A a B, hoci šéf spoločnosť odmietol priamo odpovedať, ktorý z lacnejších modelov vypustí. K zmene stratégie priviedol automobilku veľký dopyt po luxusných autách.
Automobilka si dala za cieľ zvýšiť predaj vozidiel vyššej kategórie, keďže sa snaží ťažiť z rastúcich cien luxusných modelov.
Zároveň sa skupina stále drží cieľa, ktorým je úplný prechod na elektrické modely do roku 2030 všade tam, kde to trhové podmienky dovolia.