Dve percentá Slovákov priznali vo vlaňajšom prieskume agentúry Go4insight, že vďaka sieti LinkedIn si dohodli rande. Oveľa viac ich tam však vyhľadáva nové profesijné kontakty, novinky z jednotlivých pracovných oblastí a informácie súvisiace s vlastným či cudzím biznisom.
Hoci je to v prípade LinkedIn očakávaná informácia, sociálne siete vo všeobecnosti už dávno nemožno spájať výhradne s voľným časom a zábavou. Čím ďalej, tým viac sa stávajú aj pracovným nástrojom alebo nástrojom na hľadanie zamestnania. Sú hmatateľným prejavom digitálnej doby a aj v prípade, že záujemcovi nepomôžu prácu reálne nájsť, sú efektívnym spôsobom, ako si urobiť komplexný prehľad o trhu práce a pracovných príležitostiach.
Nebolo by tomu tak, ak by firmy a personálne agentúry tieto siete nevyužívali ako platformu na vyhľadávanie potenciálnych zamestnancov či výnimočných talentov. Na sociálnych sieťach sa tak môže stretnúť dopyt v podobe uchádzačov o prácu s tými, ktorí im prácu môžu ponúknuť.
Kopa benefitov, no žiadna pohoda. Obetovať dobrý pocit v práci vyššiemu platu je cesta do pekla
Povinnosť pre biele goliere
Najvýznamnejšou sociálnou platformou v oblasti biznisu je LinkedIn. Celosvetovo má v súčasnosti necelú miliardu používateľov, pričom viac ako 61 miliónov z toho sú firmy. Na Slovensku mala táto sieť v júli viac ako 760-tisíc používateľov, čo bolo v porovnaní s vlaňajším júlom o vyše 70-tisíc viac. „LinkedIn je v zásade povinnosťou pre všetkých ľudí, ktorí pracujú na pozíciách bielych golierov,“ hovorí marketingová riaditeľka personálnej agentúry Grafton Jitka Kouba. Až 70 percent personalistov podľa nej hľadá kandidátov na tejto sieti a mnohí z nich hľadajú práve biele goliere.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?