Dve percentá Slovákov priznali vo vlaňajšom prieskume agentúry Go4insight, že vďaka sieti LinkedIn si dohodli rande. Oveľa viac ich tam však vyhľadáva nové profesijné kontakty, novinky z jednotlivých pracovných oblastí a informácie súvisiace s vlastným či cudzím biznisom.

Hoci je to v prípade LinkedIn očakávaná informácia, sociálne siete vo všeobecnosti už dávno nemožno spájať výhradne s voľným časom a zábavou. Čím ďalej, tým viac sa stávajú aj pracovným nástrojom alebo nástrojom na hľadanie zamestnania. Sú hmatateľným prejavom digitálnej doby a aj v prípade, že záujemcovi nepomôžu prácu reálne nájsť, sú efektívnym spôsobom, ako si urobiť komplexný prehľad o trhu práce a pracovných príležitostiach.

Nebolo by tomu tak, ak by firmy a personálne agentúry tieto siete nevyužívali ako platformu na vyhľadávanie potenciálnych zamestnancov či výnimočných talentov. Na sociálnych sieťach sa tak môže stretnúť dopyt v podobe uchádzačov o prácu s tými, ktorí im prácu môžu ponúknuť.

Výška platu a well-being sú podľa HR expertiek spojené nádoby. Dôraz na kvalitu života popri práci sa zvyšuje, pričom boom zaznamenala táto téma po pandémii.
Neprehliadnite

Kopa benefitov, no žiadna pohoda. Obetovať dobrý pocit v práci vyššiemu platu je cesta do pekla

Povinnosť pre biele goliere

Najvýznamnejšou sociálnou platformou v oblasti biznisu je LinkedIn. Celosvetovo má v súčasnosti necelú miliardu používateľov, pričom viac ako 61 miliónov z toho sú firmy. Na Slovensku mala táto sieť v júli viac ako 760-tisíc používateľov, čo bolo v porovnaní s vlaňajším júlom o vyše 70-tisíc viac. „LinkedIn je v zásade povinnosťou pre všetkých ľudí, ktorí pracujú na pozíciách bielych golierov,“ hovorí marketingová riaditeľka personálnej agentúry Grafton Jitka Kouba. Až 70 percent personalistov podľa nej hľadá kandidátov na tejto sieti a mnohí z nich hľadajú práve biele goliere.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa