Deficit vznikol jednak preto, že objem ruskej leteckej dopravy rýchle rastie (za ostatných 12 mesiacov o vyše 11 percent), jednak preto, že najkvalifikovanejší ruskí piloti bez váhania utekajú za lepším platom do zahraničia. Záujem o nich je najmä v Číne, kde kapitánom ponúkajú ročný plat v priemere vyše štvrť milióna eur. To je dvojnásobkom ruského platu.
„Ak sa situácia nezmení, v Rusku od jari budúceho roka hrozí skutočná kríza leteckej dopravy,“ vyhlásil v moskovskom ekonomickom denníku Kommersant, Oleg Prichoďko, viceprezident odborového zväzu lietajúceho personálu. V krajine potrebujú ročne 900 nových pilotov, no ruské letecké školy sú schopné vychovať iba 750 nováčikov zo rok.
Druhotriedni uchádzači
Výpadok má riešiť nábor pilotov v zahraničí. Podľa rozhodnutia ruskej vlády od roku 2014 môžu v krajine ročne vydať zahraničným pilotom do 200 pracovných povolení. Na tento rok bola stanovená kvóta
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?