Slovenský trh sa pod vplyvom pandémie a inflácie takmer úplne pretransformoval. Čo platilo pred niekoľkými rokmi sa dnes stáva takzvanou biznisovou pascou. Slovenské spoločnosti musia začať brať ohľad na nové pravidlá biznisu, ktoré platia.

Podľa biznisového konzultanta Tomáša Töröka zo spoločnosti BizBuilders existuje hneď niekoľko strategických omylov, ktoré môžu každú firmu na slovenskom trhu ohroziť. Lokálne výrobky, český trh či ani „niche“ produkty už podľa neho nepatria k zaručeným istotám biznisu.

1. Znalosť značky nie je garanciou

Z väčšiny prieskumov platí, že pri stredne veľkých značkách je spontánna znalosť vždy rádovo nižšia, ako si myslí manažment alebo majitelia firmy.

„To znamená, že pokiaľ nevyskakuje značka z každého média, podnikatelia sa musia zmieriť s tým, že spontánne značku poznajú menej ako tri percentá potenciálnych zákazníkov,“ naznačuje T. Török. Ako dodáva, firmy by preto nikdy nemali prepadnúť presvedčeniu, že ich značku pozná každý a radšej pristupovať k analýze trhu a povedomia overeným prieskumom.

Tomáš Torok
Zdroj: BizBuilders

2. Špecifický produkt nie je všetko

Tento podnikateľský omyl je obzvlášť platný na slovenskom trhu. Ak totiž firmy majú produkt určený pre veľmi úzko špecializovanú cieľovú skupinu, nech je akokoľvek biznisovo atraktívna, mali by začať cieliť na iný trh, než je ten konzervatívny na Slovensku, myslí si analytik.

„Nie je totiž dostatočne veľký, aby sa biznis dostal na úroveň takpovediac zaujímavejších tržieb.“ Veľkosť trhu rozhoduje aj v prípade špecifických produktov, tam totiž vstupuje do biznisového plánu a cash-flowu podnikov príliš veľa rizikových faktorov.

3. Škrtanie nákladov nezačína pri marketingu

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa