TREND Konferencia Priemysel & Logistika
Zdroj: Emil Vaško

1. blok: Nákladná doprava

Tibor Majzún, Generálny riaditeľ spoločnosti cargo-partner na Slovensku

Novým problémom nákladnej dopravy sa stáva nedostatok pracovnej sily.

Bez digitalizácie si dnešnú prevádzku v spoločnosti nevieme predstaviť. Väčšina procesov je plne digitalizovaná a automatizovaná. Pracujeme s digitalizovanými skladmi napríklad pri klientovi Kia Slovakia a Mobis. Museli sme riešiť v doprave už aj blockchainové systémy. S tým dnes súvisí aj kyber-ochrana a bezpečnosť. Najmä pri klientoch z automotive segmentu, ktorí sú na spoluprácu s tretími stranami citliví.

Európska komisia nerada vidí na cestách kamióny na dlhšie medzinárodné prepravy a vzdialenosti.

Michal Mikulášek, Founder & CEO Prodator Marketing, s.r.o.

Nábor a jeho nastavenia sú dnes kľúčovými nástrojmi, ktoré nemožno podceniť. Zároveň sa náborové nástroje sa dodnes zásadne zmenili. Externé spoločnosti, ktoré sa venujú náborom dnes majú oveľa širšie možnosti pre firmy a hľadanie nových ľudí.

AI nie je zásadný problém pre firmy, ale bude chýbajúci zamestnanec, ktorý dokáže pracovať s AI.

Kvalita kandidátov na pozície vodičov je dnes ešte stále dobrá a dokážu dobre reflektovať na náborové kampane nielen na sociálnych sieťach. Väčšina z nich zostáva vo firmách aj po roku práce, čo je dobrý pomer.

Konferencia Priemysel & Logistika 2024. Na snímke: Tomáš Pšenka, Riaditeľ odboru cestnej infraštruktúry, Ministerstvo dopravy SR (vľavo) a Michal Mikulášek, Founder & CEO Prodator Marketing, s.r.o.
Zdroj: Emil Vasko
Konferencia Priemysel & Logistika 2024. Na snímke: Tomáš Pšenka, Riaditeľ odboru cestnej infraštruktúry, Ministerstvo dopravy SR (vľavo) a Michal Mikulášek, Founder & CEO Prodator Marketing, s.r.o.

Tomáš Pšenka, Riaditeľ odboru cestnej infraštruktúry, Ministerstvo dopravy SR

Pri kľúčových stavbách a infraštruktúry sa dnes, bohužiaľ, kvôli rôznym faktorom predlžujú dodacie termíny.

Na konci roka by sme mali na križovatke D1/D4 spúšťať jednotlivé vetvy.

O obnove nových fondov a financovaní infraštruktúry na Ministerstve doprave sa hovorí priebežne dlho. Nové zdroje by mohli prísť aj z nových daní ako napríklad z PHM, ale tieto plány ešte nie sú.

Peter Ihnát, Riaditeľ sekcie prevádzky, prepravy a vozňovej služby ZSSK CARGO

Zamestnávať zahraničných pracovníkov je dnes naďalej komplikované kvôli náročným skúškam a školeniam a jazykovej bariére. Máme zadefinované stabilizačné bonusy, ktorými si chceme zachovať existujúcich zamestnancov, ale pritiahnuť aj nových pracovníkov. Pre tento účel sme vytvorili aj nový webový portál, aby sme dokázali zviditeľniť jednotlivé profesie.

Zákazníci z veľkej časti stále preferujú železničnú prepravu, zásadné je poskytnúť služby a kvalitu, ktorá súčasnej dobe má zodpovedať.