Pripájanie na poradu z kuchyne či obývačky sa napriek zrušeniu pandemických opatrení neskončilo. Rovnako ako práca z domu však nadobudlo novú, takzvanú hybridnú formu. V rámci nej sa v on-line priestore podľa odborníkov čoraz častejšie stretávajú zamestnanci, ktorí pracujú z domu, ako aj ich kolegovia, ktorí chodia do kancelárie.

Benefity zmiešanej komunikácie

„Veľké množstvo firemných porád sa presunulo do online priestoru, najmä tie, na ktorých sa zúčastňuje veľa zamestnancov. Prezentácie si zamestnanci pripravujú štandardne ako v minulosti, ale prezentujú ich prostredníctvom zdieľania obrazovky,“ potvrdzuje vývoj pracovnej komunikácie PR manažérka spoločnosti Alma Career Slovakia Ľubica Melcerová.

Medzi výhody online porád zaraďuje najmä časovú úsporu a flexibilitu. Prezentujúci si totiž môže vybrať vhodnejší formát prezentácie podľa potrieb publika. Zároveň sa dá online porada nahrať a zamestnanci sa tak k potrebným informáciám môžu jednoducho vrátiť, najmä ak si chcú niečo overiť alebo pripomenúť.

Základné zásady každej prezentácie

Príprava: kontrola techniky, znalosť publika, nacvičovanie v reálnom čase, memorovanie dôležitých informácií

Priebeh: pozor na sprievodné zvuky ako napríklad klepkanie prstami, využívanie pauzy v prípade dôležitého bodu alebo neistoty, poďakovanie na záver

Prameň: Toastmasters International

Členka predstavenstva profesijného združenia HRcomm Zuzana Boorová ako pozitívum vidí i to, že takáto forma komunikácie umožňuje zúčastniť sa na prezentácii aj kolegom, ktorí nie sú fyzicky prítomní, napríklad z dôvodu práce z domu, ale aj služobnej cesty či iných pracovných povinností. V prípade väčších spoločností, ktoré majú aj zahraničné pobočky, môže hybridná prezentácia znížiť náklady na cestovanie a ubytovanie pre účastníkov. Skracuje tak isto čas strávený presunmi a rozširuje pole účastníkov.

Prax nemusí byť jednoduchá

Okrem spomínaných výhod však odborníčky upozorňujú aj na nedostatky, ktoré môže takáto forma komunikácie priniesť. Patria medzi ne najmä technické problémy, ktoré sa môžu vyskytnúť, vyššie nároky na prípravu pre odlišné potreby online a off-line publika či nedostatok osobnej interakcie. Niektorí kolegovia totiž môžu vnímať takéto formy stretnutí ako menej osobné.

Navyše sa prezentujúci musí vyrovnať s výzvou chýbajúcej spätnej väzby od online publika, ktorého neverbálne reakcie často nevidí. Nezanedbateľný môže byť i strach o bezpečnosť zdieľaných údajov, ako aj neochota niektorých firiem jednorazovo investovať do potrebných technológií. „V budúcnosti sa očakáva, že hybridné prezentácie sa stanú štandardom v mnohých firmách. Preto je dôležité, aby sa v rámci spoločnosti naučili všetci pracovníci tieto výzvy efektívne zvládať,“ upozorňuje na rastúci trend Z. Boorová.

Modern,Business,People,Waiting,For,Job,Interview
Neprehliadnite

Pekný oblek či životopis už nestačia. Uchádzači sa na pohovor musia pripraviť inak

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa