Ilustračný obrázok
Zdroj: Shutterstock
Ilustračný obrázok

5. Shein Hodnota: 16 miliárd dolárov

Najmladšia firma v rebríčku môže byť pre mnohých prekvapením. Shein je obľúbenou značkou aj medzi Slovákmi, ktorí si z jej e-shopu objednávajú rôzne produkty od oblečenia až po bytové doplnky najmä kvôli veľmi nízkym cenám. Značka bola založená v roku 2008 v Číne a mnohými je vnímaná ako kontroverzná pre environmentálnu neudržateľnosť a nevhodné pracovné podmienky v dodávateľských reťazcoch.

Greenpeace Germany tiež zistilo, že v niektorých druhoch oblečenia sa nachádzajú nebezpečné látky, ktoré majú potenciál byť karcinogénnymi.
Spoločnosť vďaka masívnej expanzii mimo Čínu veľmi rýchlo rastie. Dokázala sa rýchlo prispôsobiť potrebám globálnych zákazníkov aj vďaka silnej prítomnosti na sociálnych sieťach. Vznik značky sa spája s podnikateľom Chrisom Xu, o ktorom neexistuje príliš veľa informácií a často sú odlišné. Isté je, že patrí medzi najbohatších Číňanov.