Ani nie desať rokov po tom, čo sa po prvý raz objavil termín „jednorožec“, ich počet na celom svete presiahol tisícku. Ide o pomenovanie pre rýchlo sa rozbiehajúce spoločnosti, ktoré presahujú miliardovú hodnotu. Zväčša sú to tie, ktoré gro podnikania vsadili na technológie.

V súčasnosti sa k „stádu vzácneho plemena jednorožcov“, k takzvaným „unicorns“, pridávajú zhruba dve nové spoločnosti denne, píše agentúra Bloomberg. Medzi nováčikov v miliardovom klube patrí aj český startup Productboard.

Neskrýval radosť

Jeden zo zakladateľov startupu Hubert Palán (druhým zakladateľom je Daniel Hejl) sa na začiatku februára prostredníctvom videohovoru prihovoril k približne štyrom stovkám zamestnancov a mal pre nich veľkú novinku: Productboard otvoril nové kolo financovania v hodnote 1,7 miliardy dolárov.

Firma prostredníctvom svojej platformy pomáha zákazníkom vylepšovať ich produkty, a to nielen onlineové a softvérové. Medzi takéto patrí napríklad aj Microsoft či Avast.

Hubert Palán, 43-ročný otec dvoch detí z Českej republiky, neskrýval pri tomto ozname nadšenie, kričal, smial sa a jasal. Dokonca vytiahol aj vianočnú ozdobu v tvare jednorožca. Ozdobil ju malou nálepkou s logom Productboardu a pripevnil na dlhú reťaz, potom si ozdobu zavesil na krk.

Ako huby po daždi

Stať sa jednorožcom je pre Productboard veľká vec. No v technologickom priemysle to už znamená oveľa menej ako to znamenalo kedysi. Pojem „unicorn“ sa totiž objavil už takmer pred desiatimi rokmi, teda v čase, keď startupy v hodnote miliardy dolárov boli vzácne, cenné a boli niečo, čo postretlo len vyvolených spomedzi zakladateľov a investorov. V súčasnosti takéto startupy rastú ako huby po daždi.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa