Firmu už dlhý čas trápia hlavne nízke ceny ropy, nízke sadzby za prepravu nákladu a pokles objemu prepravy. Spoločnosť pôsobí na trhu 112 rokov a je najväčšou dánskou firmou. Celkovo má 89-tisíc zamestnancov a aktivity vo viac ako 130 krajinách.
Divízia prepravy a logistiky bude zahŕňať hlavné aktivity firmy v oblasti lodnej prepravy, kontajnerov a terminálov. Jej súčasťou budú divízie Maersk Line, APM Terminals, Damco, Svitzer a Maersk Container Industry.
Energetická divízia bude zahŕňať aktivity v oblasti ťažby ropy a tankery. Ropná divízia Maersk Oil má v súčasnosti podiely v niekoľkých poliach v Severnom mori.
Sydbank odhaduje, že nová dopravná a logistická divízia bude mať hodnotu 174 až 229 miliárd dánskych korún (23,34 až 30,72 miliardy eur).
Hodnota energetickej divízie by mohla predstavovať 74 až 153 miliárd dánskych korún (9,93 až 20,52 miliardy eur).
Firmu kontrolovanú rodinou Maersk-Møllerovcov založil v roku 1904 A. P. Møller. Jeho syn Arnold Mærsk Mc- Kinney Møller ju potom premenil na obrovský konglomerát a aktívne sa podieľal na riadení firmy až do roku 2012, keď zomrel vo veku 98 rokov.