Telekomunikačný biznis môže byť pre niekoho nudný, zároveň sú v ňom oveľa jednoduchšie príležitosti ako v iných segmentoch. Telekomunikačný biznis je uzavretý, je v ňom málo hráčov a púšťa sa do neho aj málo startupov.
Martin Malych, spoluzakladateľ a CEO spoločnosti CloudTalk, hovorí, že na jednej strane je to dobré, lebo je veľmi veľa možností, čo môžu robiť a zákazníkom vedia priniesť oveľa väčšiu hodnotu, nakoľko toto odvetvie je zastarané.
Obaja spoluzakladatelia Martin Malych a Viktor Vanek začali najskôr v roku 2012 pracovať na úplne inom nápade. Prvotnou myšlienkou bolo vytvoriť tlačidlo, ktoré si firmy mohli dať na svoju webstránku a ktokoľvek z celého sveta im mohol volať zadarmo. K dispozícii mali aj prototyp a postupne získavali prvých zákazníkov.
Na súťaži nevyhrala, zaujala však svet a ukazuje ako sa bude bývať v budúcnosti
Netrvalo dlho a prichádzala prvá spätná väzba. Zákazníkom sa riešenie páčilo, no vyžadovali niečo komplexnejšie. To, čo chceli, bol v podstate začiatok dnešného CloudTalku, ktorého vznik sa datuje do roku 2018.
Cloudové riešenie namiesto ústrední
CloudTalk poskytuje inteligentné telefónne riešenie primárne pre predajné tímy a tímy zákazníckej podpory od malých firiem cez stredné až po korporácie. „V slovenčine si každý pod pojmom call centrum predstaví veľké call centrá, kde sedí veľa ľudí. Väčšina našich klientov nie sú takéto typy zákazníkov. Gro zákazníkov tvoria firmy, ktoré majú potrebu telefonovať veľmi často,“ hovorí M. Malych.
Horizontálna aplikácia Software as a Service (SaaS) je určená pre všetky odvetvia. Veľmi dobré využitie má vo firmách, ktoré sú globálne distribuované a majú tímy rozmiestnené v rôznych častiach sveta, pričom potrebujú telefónne čísla z rôznych krajín. Riešenie využívajú spoločnosti pôsobiace v takmer všetkých odvetviach, no často napríklad vo finančníctve, IT či v oblasti vzdelávania.
„Hlavnou výhodou je, že modernizujeme zastaralé telefónne ústredne. Najskôr to boli staré krabice a potom sa premiestnili vo virtuálnej podobe do serverovní. My sme cloudové riešenie, ktoré nahrádza staré telefónne ústredne, či už fyzické alebo virtuálne,“ vysvetľuje M. Malych.
Hlavným pilierom celého riešenia je cloud, v ktorom sa nachádza celý softvér. Volania prebiehajú cez internet. Pridaná hodnota riešenia je v rýchlosti a inteligencii, nakoľko šetrí čas nielen agentom, ale aj volajúcim. V CloudTalku hovoria, že im ide o produktivitu a firmy majú riešenie prepojené s rôznymi systémami, takže dokážu jednoducho vidieť, kto im volá a kvôli čomu. Práve funkcionality CloudTalk odlišujú od ich konkurencie.
Rovnako kvalitný ako veľká konkurencia
Firma dnes poskytuje služby zamerané na volania a služby spojené s mobilom ako napríklad SMS či posielanie správ cez WhatsApp. CloudTalk tiež poskytuje lepšiu integráciu s rôznymi systémami a množstvo ďalších služieb. Jednou z najdôležitejších funkcionalít sú však lokálne telefónne čísla.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?