Jaguar Land Rover musel siahnuť po externých kapacitách, keďže jeho tri výrobné závody v Británii idú momentálne na hrane svojich kapacít. Automobilka, ktorú vlastní indický Tata Motors, v posledných piatich rokoch zdvojnásobila počet predaných vozidiel na vlaňajších 462-tisíc.
V tomto a budúcom roku plánuje JLR predstaviť dvanásť nových a omladených modelov akým je napríklad prvý SUV Jaguar F-Pace. Spoločnosť na tieto účely vyčlenila sumu 3,6 miliardy libier. A do roku 2020 si JLR dal za cieľ zvýšiť predaje na 800-tisíc vozidiel. Keďže domáce fabriky kapacitne nestíhajú pokrývať rastúci dopyt, britská automobilka vlani otvorila nový závod v Číne a momentálne stavia ďalší v Brazílii.
JLR sa pri rozširovaní kapacít aktuálne obzerá aj po strednej Európe. Podľa neoficiálnych informácií sa automobilka rozhoduje medzi Slovenskom, Českom, Poľskom a Maďarskom.
Možnosť získať pre krajinu štvrtú automobilku potvrdil aj minister hospodárstva Vazil Hudák, ked v parlamente obhajoval potrebu prijať novelu zákona o významných investíciách v skrátenom legislatívnom konaní. Slovensko je podľa neho totiž stále v hre o miliardovú investíciu. Bližšie nemenovaný investor sa má podľa jeho slov rozhodnúť do polovice septembra.
Rozhodnutie JLR presunúť výrobu niektorých nových modelov do Rakúska ešte nemusí znamenať, že Slovensko je mimo hry. Automobilky využívajú kontraktorov ako Magna Steyr v rámci možností flexibilne reagovať na rastúci dopyt, keď napríklad potrebujú uvoľniť kapacity vo svojich vlastných fabrikách pre iné modely, bez potreby veľkých investícií. Ak chce však JLR dosiahnuť svoj cieľ predávať 800-tisíc vozidiel do roku 2020, bude nevyhnutne potrebovať ďalej rozširovať svoje vlastné výrobné kapacity.