Fitnesscentrá zažívajú náročné obdobie. Pandémia a vojna na Ukrajine a s ňou spojená inflácia či rast cien energií sú faktory, ktoré radikálne ovplyvnili ich biznis a marketingovú stratégiu. Dnes je náročné čokoľvek plánovať a dokonca aj predvídať správanie zákazníkov. Fitnesscentrá však už dávno nie sú klasické „činkárne“ spojené s dvíhaním železných závaží.
Predsavzatia fungujú dodnes
Trendom je komplexnosť a dostupnosť služieb. Návštevníci dnes požadujú napríklad skupinové cvičenia, priestor a pomôcky pre funkčný tréning, kvalifikovaných trénerov, diagnostiku, masáže či wellness.
„Okrem týchto služieb sú kladené vysoké nároky na čistotu prevádzky, dostupné parkovanie, výber vhodných doplnkov stravy, ktoré si klient môže zakúpiť či audio. Taktiež vnímame, že zákazníci viac ako v minulosti preferujú individuálne tréningy oproti skupinovým cvičeniam.
Slovenské Fuergy mení trh s elektrinou. Firmám generuje extra príjem a expanduje do Poľska
Novodobým problémom je nedostatok personálu, ktorí chýba vo všetkých sférach a vzhľadom na našu veľkosť a počet prevádzok túto problematiku riešime denne,“ hovorí Alexandra Beljajevová, konateľka siete Golem Club.
Fluktuáciu klientov považujú fitnesscentrá za normálny jav. Ľudia aj v prípade cvičenia potrebujú občas zmenu a svoje robí aj každoročne sa opakujúci fenomén novoročných predsavzatí. „Najväčšiu návštevnosť máme práve v zimných mesiacoch, a to najmä z dôvodu predsavzatí a zvýšenej vôli urobiť pre seba niečo prospešné začiatkom nového roka,“ hovorí Milan Masár, majiteľ fitnesscentra Musclefit v Miloslavove.
Návštevnosť jednotlivých prevádzok siete Golem Club sa viac menej vrátili na predpandemické obdobie. V tržbách však firma stále nie je na úrovni roka 2019. Je to hlavne preto, že má výpadok občasných klientov, ktorí nechodia cvičiť pravidelne.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?