Dlhodobo neobsadené pracovné miesto nemusí byť nutne následok nedostatočného platu či benefitov. Aj v personalistike platí, že najväčší záujem nie je o produkt, ktorý je najlepší, ale o ten, ktorý má najlepšiu reklamu.

V tomto prípade ide o firmy, ktoré na súčasnom trhu práce musia o zamestnancov súťažiť. Napriek tomu ešte stále existujú zamestnávatelia, ktorí si myslia, že stačí pochvala zamestnancov alebo občasný príspevok na sociálne siete a dobré meno je vybudované.

Portrait,Of,Happy,Waitress,Wearing,Santa,Hat,Against,Snow,Falling
Neprehliadnite

Vianoční škriatkovia či inštruktori. Toto je TOP desať brigád, kde si Slováci môžu zarobiť

Anna Ölvecká, výkonná riaditeľka reklamnej agentúry Triad však upozorňuje, že budovanie zamestnaneckej značky, teda takzvaného employer brandingu, je dlhodobý proces. „Na oslovenie širšieho publika treba viac úsilia i peňazí,“ dodáva.

Aj tu je totiž nutné vytvoriť, podobne ako pri klasických produktoch, povedomie o značke, jej posolstve či hodnotách, ktorého výsledkom bude obraz uchádzačov o firme. Ak si ju bude spájať s pozitívnymi pocitmi, rastie šanca, že sa rozhodne pre ňu v budúcnosti pracovať.

Bez hodnotenia to nejde

Ďalším dôvodom, prečo by mali firmy investovať do budovania značky, sú zvýšené nároky uchádzačov. Stále častejšie sa totiž zaujímajú o to, pre akú firmu budú vlastne pracovať. Len minulý rok si podľa údajov agentúry Galton preverilo svojho budúceho zamestnávateľa až 75 percent z nich.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa