Rakúska rodinná firma Sonnentor, ktorá je známa aj slovenským konzumentom čajov, vybudovala svoj biznis na organických bylinkách. Na jej čele stojí Johannes Gutmann, ktorý sa napriek počiatočnej nedôvere okolia o niekoľko rokov presadil s bylinnými čajmi najskôr v Nemecku a následne expandoval do ďalších krajín.

V druhej polovici osemdesiatych rokov mal pritom zakladateľ spoločnosti Sonnentor možnosť prevziať rodinnú farmu v rakúskom regióne Waldviertel. Rodina si ctila tradíciu, podľa ktorej ponúkali rodičia takúto možnosť najmladšiemu synovi.

Dvadsaťtriročný Johannes však ponuku odmietol, pretože v konvenčnom poľnohospodárstve nevidel budúcnosť. Rozhodol sa ísť inou cestou. „Keď som bol dieťa, veľa sa u nás bedákalo a mojím cieľom nebolo lamentovať, ale cítiť radosť,“ hovorí. Priznáva, že dospievanie na statku mu dalo veľa, no nechcel sa stať klasickým poľnohospodárom. Rodinnú farmu napokon prevzal jeho starší brat.

Johannes Gutmann vystúpi aj s ďalšími spíkrami 19. a 20. septembra na Medzinárodnom kongrese rodinných firiem v hoteli Château Belá.

Nestlé.
Neprehliadnite

Nestlé zhoršilo celoročné vyhliadky. Potravinárska firma reaguje na pokles tržieb a zisku

Bez investorov

Po ukončení strednej školy so zameraním na obchod a absolvovaní povinnej vojenskej služby začal J. Gutmann študovať na ekonomickej univerzite, no vydržal tam len 14 dní. Chcel sa venovať podnikaniu. V osemdesiatych rokoch 20. storočia sa preto začal venovať distribúcii byliniek v biokvalite.

Organické potraviny neboli vtedy vôbec bežné a termín bio pôsobil ako z iného sveta. J. Gutmann spomína na dobu, keď sa obliekol do vyše storočných kožených nohavíc a vysvetľoval ľuďom, čo vlastne znamená udržateľná produkcia potravín a ochrana pôdy. Väčšina zákazníkov sa po vyskúšaní jeho produktov vracala a staré nohavice sa napokon stali Johannesovým poznávacím znamením.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa