Veľa slovenských firiem pochopilo, že musí odísť z komoditného biznisu, kde sa konkuruje iba nízkou cenou (dosahovanou často lacnou prácou). Cieľom je biznis postavený na inováciách, nových technológiách a priamom prepojení na aplikovaný výskum. Problémom je, že na slovenských univerzitách a výskumných inštitúciách sa snažia robiť skôr základný výskum a na mnohých pracoviskách sa hlavne odpisuje, kopíruje a za veľké peniaze sa budujú potemkinovské dediny. Predvádzajú sa v nich stroje a počítačové animácie exkurziám a ministerským úradníkom. Mnohí výrobcovia, ak chcú inovovať, musia hľadať partnerov v zahraničí. Aj naša spoločnosť IPA už viac ako dve desaťročia spolupracuje s nemeckou spoločnosťou Fraunhofer, kde vyvinuli napríklad riešenia MP3, LED alebo OLED.

Novinky pre autá

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa