Nie príliš férová „móda“ ukazovať sporiteľom pri viacročných termínovaných vkladoch úrok nie za jeden rok, ale celú viazanosť, sa rozšírila do ďalšej banky. ČSOB na bilbordoch núka vo veľkom sadzbu sedem percent. Kto okolo plagátu prechádza autom, informáciu uvedenú menšími písmenami, že ide o výnos za dvojročnú vernosť, ľahko prehliadne.
Ako prvá s kumulovaným 10-percentným výnosom pri 3,5-ročnom vklade prišla ešte v polovici apríla najväčšia banka na trhu, Slovenská sporiteľňa. Prerátať zhodnotenie na jeden rok sa v propagačných materiáloch neunúvala. Po nej rovnakú fintu použila aj VÚB, ktorá v jednej reklame spojila 3,5 percenta ako ročný úrok pri hypotéke a zároveň zhodnotenie pri 1,5-ročnej viazanosti pri termínovanom vklade. Prepočet na jeden rok taktiež chýbal. Spočítaný výnos sa objavil aj na internetovej stránke OTP Banky, ktorá láka na desaťpercentný úrok pri trojročnom produkte (TREND 26/2011). No pri snahe získať ďalšie informácie už klienti nájdu zhodnotenie v percentách per annum. Podstrčiť sporiteľom, ktorí hľadajú pre úspory čo najlepšie zhodnotenie, spočítaný výnos – a tým opticky vysoké číslo – pomáha bankám v súperení o voľné peniaze. Že sa nie férová metóda opláca, svedčia vyjadrenia sporiteľne o úspechu sporiaceho produktu. Banka jeho predaj, ktorý mala pôvodne zastaviť v polovici júna, predĺžila o týždeň, „aby dokázala uspokojiť veľký dopyt klientov“. Koľko financií sa sporiteľni podarilo nalákať, prezradiť nechcela. Predaj podľa hovorcu Štefana Frimmera splnil očakávania a banka vypredala celý plánovaný objem. Ostatné finančné domy v kampaniach ešte pokračujú.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?