Automobilka Honda označuje svojho reprezentanta v strednej triede titulom Accord od roku 1981. To dlho platilo len pre sedan, ale od roku 1990 sa paralelne s ním vyrába tiež kombi. Aktuálna –ôsma generácia má v rodnom liste ročník 2009, no odvtedy už stihla absolvovať aj modernizáciu. Po nej sa predstavila vlani na autosalóne v Ženeve. Oficiálny cenník ponúka dve benzínové a dve naftové verzie – všetky štvorvalcové s výkonovou škálou od 110 kW (150 k) do 148 kW (201 k). Otestovali sme kombi (v slangu Hondy Tourer) s 2,2-litrovým turbodieselom a šesťstupňovou automatickou prevodovkou pod kapotou.

Aj po modernizácii je to navonok už známy Accord s typickými kontúrami masky chladiča. Len počet horizontálnych lamiel klesol z troch na dve. Ako nápadnejší identifikačný znak faceliftu sa javia skôr smerovky zakomponované v telesách hlavných svetlometov. Ich pôvodné oranžové kryty nahradili strieborné. Zmeny pokračujú inak osadenými prednými hmlovkami a pozmenené sú aj spodné hrany oboch nárazníkov. K faceliftu vo všeobecnosti zvykne patriť ešte nová grafika zadných svetiel. Túto príležitosť ani otcovia Accorda nevynechali. A to je asi všetko. Accord špeciálne s karosériou typu kombi aj po štyroch rokoch patrí k štylisticky najzaujímavejším zjavom strednej triedy. Nie náhodou získal prestížny titul Red Dot Design Award.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa