„Je vhodné mať v tíme mix ľudí, v ktorom je pragmatik, schopný zákazníkovi racionálne vyargumentovať ponuku, ako aj emocionálny nadšenec, ktorý predá aj to, o čom zákazník nikdy neuvažoval,“ hovorí Pavol Lipovský z poradenskej spoločnosti Elsquare.

Čašník na piedestáli

Zaujímavú skúsenosť má generálny riaditeľ Motor-Car Bratislava Július Šabo, človek, ktorý stojí za predajom nemeckých mercedesov na Slovensku. Ako najlepšieho predajcu značky opisuje pôvodne čašníka v bare v ich showroome. Mal totiž v sebe komunikatívnosť, náboj a mal rád autá. Keď zbadal niekoho blúdiť po predajni, nedalo mu to a už bol pri ňom. Neskôr ako oficiálny predajca mercedesov mal v najlepších časoch 170 objednávok za rok a popritom riešil kontrakty na individuálny dizajn auta. „Ak si mám vybrať medzi super vyškoleným obchodníkom, u ktorého mi nesedí chémia, a čašníkom s iskrou a vyrovnaným pomerom pokory a nadšenia, voľba je jasná. V tíme mám rád výkonnostných športovcov. Vedia, že nič nie je zadarmo, treba makať a mať disciplínu,“ dodáva J. Šabo.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa