Korporátna značka sa totiž nenachádza vo firmách, sídli v mysliach zákazníkov, obchodných partnerov, zamestnancov či verejnosti. Sú to práve emócie a myšlienkové asociácie, ktoré sa im vybavia, keď si spomenú na konkrétnu firmu či produkt.
Branding by nemal byť iba záležitosťou jedného oddelenia vo firme
Aj mnohé tvrdenia a vízie známych značiek sú úplne odlišné od ich povesti. Líder v oblasti geneticky modifikovaných potravín Monsanto, ktorého vízia na webových stránkach obhajuje zdravé životné prostredie či dostatok potravy pre všetkých, sa často umiestňuje v rebríčkoch najnenávidenejších firiem na svete. Podobne sú na tom aj ďalšie brandy, ktoré v komunikácii pôsobia, ako by boli nekonečnou studnicou radosti, poctivosti a kvality, zatiaľ čo každodenná skúsenosť zákazníkov je odlišná. Dobrým príkladom je americký prevádzkovateľ káblovej televízie Comcast. Internetové fóra sú naplnené tisícmi výkrikov frustrovaných klientov a podozrenia z nekalých obchodných praktík sa hromadia neuveriteľnou rýchlosťou. Ich webová stránka však hovorí o oddanosti podnikať s integritou a odovzdanosťou zákazníkom.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?