Televízor a auto sú už bežnou súčasťou rodiny strednej triedy aj na Slovensku. Na týchto dvoch produktoch je položená aj stredná trieda v elektrotechnike. Hoci sa zdalo, že televízory už v minulých rokoch nestačili s rastovým dychom automotive časti elektrotechniky, minulý rok ukázal, že to tak nie je. Podstatné je, že elektrotechnika „múdrie“ – aspoň pokiaľ ide o pracovnú silu. Prejavuje sa to aj na veľmi peknom raste priemerných miezd, ktoré už spomedzi priemyselných odvetví predbehli napríklad gumárenstvo.
Nový dych
Predaj elektroniky je jedným z najdynamickejších obchodných sektorov, ktorý vopred nemá vôbec jasno, ako bude vyzerať jeho výsledovka o rok. Živým príkladom je napríklad nitriansky Foxconn Slovakia (predtým Sony), ktorý v roku 2012 iba zázrakom neskončil v červených číslach po tom, ako objednávky od Sony padli na historické minimum. Naopak, rok 2013 bol ako prebudením zo zlého sna rovno do rozprávky. Sony si vybrala práve Nitru, aby vyrábala všetku európsku produkciu tejto značky (predtým sa menšie rozmery televízorov vyrábali partnersky aj v Česku a Španielsku). To sa hneď prejavilo na 46-percentnom náraste tržieb. Tento rok by mali vyrábané objemy opäť narásť – na 2,8 milióna kusov.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?