Ofenzíva koncernu Volkswagen v triede mini sa naplno rozbieha. Strednodobý cieľ je jasný, práve najnižšia trieda má vrchovatou mierou prispieť, aby európsky automobilový výrobca číslo 1 ovládol do roku 2018 aj čelo svetového rebríčka. Po okázalej premiére modelu VW up! opona spadla aj z najmenšej Škody Citigo. So súrodencom up! a malým Seatom Mii majú spoločnú technickú základňu. Ich paralelná výroba sa už rozbieha v bratislavskej automobilke. Citigo má v porovnaní s up! konzervatívnejší a dospelejší dizajn exteriéru, aj keď stvárnenie skeletu sa líši len v oblasti rámu zadných okien. Voči Seatu Mii sa vyčleňuje už diskrétnejšie – hlavne maskou chladiča, nárazníkmi a osvetľovacími telesami. Štvormiestnym interiérom sú si súrodenci takmer navlas podobní, pritom Citigo ponúka 251-litrový batožinový priestor, ktorý sa sklopením zadných sedadiel dá rozšíriť na 951 litrov. O pohon sa stará úsporný benzínový trojvalec 1,0 l montovaný v dvoch výkonových verziách 44 kW (60 k) a 55 kW (75 k). Pýta si 4,5 a 4,7 l benzínu v priemere. S dieselom sa nepočíta, ale už v budúcom roku ponuku motorov rozšíri ten istý trojvalec vyladený na 50 kW (68 k) a prispôsobený na spaľovanie CNG. Na Slovensku sa Citigo začne predávať až v druhom polroku 2012. Skôr – začiatkom budúceho roka malú Škodu uvedú na domáci –český trh a v Nemecku. Cena sa dá zatiaľ len odhadovať. Neoficiálne informácie hovoria, že up! bude o 10 % lacnejší ako VW Polo. Ak sa jeho základná cena začína na úrovni hrubých 10-tisíc €, potom up! vychádza na deväťtisíc a Škoda Citigo by mala byť už principiálne lacnejšia. A jej šance? Má poslúžiť ako druhé vozidlo do rodiny. Mini sa však na Slovensku veľkej obľube netešia. Tvoria len 2 % trhu nových osobných automobilov, kým v západnej Európe až 20 %. Je to príležitosť pre Citigo, zmotorizovať Slovensko aj v najnižšom segmente.