Najhorší je nesúlad medzi tým, čo ľudia hovoria, a tým, ako konajú Zdroj: Maňo Štrauch
Čím to je, že práve v telekomunikačnom biznise na Slovensku vydržia šéfovia na svojej pozícii tak dlho?
Neviem, ale ani v okolitých krajinách to nie je pravidlom. Tam sú zmeny na vedúcich pozíciách dynamickejšie a pritom sa vývoj na našom trhu od toho ich nijak výrazne nelíši. Zrejme to bude náhoda.
Ako dlho si viete predstaviť, že ešte budete riadiť firmu?
Náš biznis sa veľmi rýchlo mení, takže sa nestíham nudiť. Teraz je zaujímavé obdobie, ktoré by som si ešte rád užil. Energie mám zatiaľ dosť, neviem si predstaviť, že už nebudem pracovať a budem hrať golf.
Ak by ste mali odísť, čo by ste povedali svojmu nástupcovi?
Nedá sa povedať, toto nikdy nerob alebo toto rob vždy takto. Je veľmi dôležité, aby si človek uvedomil, že zmeny sú nevyhnutné. Práve zmena je v našom biznise to najdôležitejšie. To hovorím každému: zmena je u nás jediná istota. A všetko, čo si myslíte, že je stabilné, sa časom ukáže ako nestabilné. Čiže nebyť subjektom zmeny, ale aktívne ju prijať.
Stíhate ešte sledovať súčasné trendy?
Áno, je to veľmi dôležité. Nesledujem všetky, ale všeobecne človek musí mať prehľad. Keď máte rozhodovať o veciach a netušíte, čo sa na trhu deje, tak je to veľmi zlé.
Čo bude v najbližších dvoch-troch rokoch najvýraznejšie formovať telekomunikačný trh na Slovensku?
Do veľkej miery to bude schopnosť investovať. Pretože požiadavky zákazníkov budú rásť najmä v oblasti dát a pokrytia. Aplikácie a zariadenia, ktoré sa využívajú v súčasnosti, začínajú byť veľmi hladné po dátach. Rozhodujúce bude, či operátori dokážu držať krok s tým, aby pokryli Slovensko dostatočne silnou sieťou. Marketing je jedna vec, ale pokiaľ zákazník nemôže využívať službu, ktorú si zaplatil, tak to nie je dobré.
Vy ste museli radikálne reštrukturalizovať firmu jednak po nástupe, ale aj po spojení Slovak Telekomu a T-Mobilu. Ktorá úloha bola náročnejšia?
Máte už predplatné?
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň