Písal sa deviaty september 2004, keď Lidl otvoril na Slovensku prvých štrnásť obchodov. V Žiari nad Hronom sa začalo postávanie pred predajňou už o štvrtej ráno. Nová prevádzka prilákala stovky ľudí, mestskí policajti vyberali pokuty za porušovanie zákazu vjazdu a v obchode robila poriadok súkromná „esbéeska“. V dlhých radoch pred pokladnicami nebol výnimočným úkazom ani muž s desiatkami mrazených kurčiat vo vozíku.

Nákupná mánia v podobe, ako ju pred desiatimi rokmi opísal denník Sme, už dnes nebýva štandardnou praxou. V Lidli však rozhodne nemajú núdzu o zákazníkov. Za rok ich obslúžia približne sto miliónov. Nie sú to len ľudia, ktorí majú hlboko do vrecka a idú tam, kde nakúpia najlacnejšie. Na parkoviskách pred filiálkami bývajú odstavené aj vozidlá, aké si môžu dovoliť zámožnejší Slováci. V predajni treba niekedy kľučkovať medzi veľkými nákupnými vozíkmi, ktoré časť zákazníkov slušne napĺňa. Sú ochotní strpieť aj dlhšie rady pri pokladniciach v nákupných špičkách.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa