Robiť do konca
Nie, nejde o prípadovú štúdiu z pohovoru do elitnej konzultačnej firmy ani o modelový príklad z učebnice ekonomiky či akademického simulátora podnikateľských hororov. Manažérsku nočnú moru zažil na vlastnej koži riaditeľ firmy MCSyncro Bratislava Milan Porubský.
Podnik na okraji Devínskej Novej Vsi dodáva kolesá automobilke Volkswagen Slovakia. Viac ako stovka ľudí tu každý deň v štyroch zmenách obúva pneumatiky na disky a výsledok posiela v režime just-in-sequence do susedného koncernu. Na jeseň roka 2015 im však hlavný a jediný klient vypovedal zmluvu.
MCSyncro Zdroj: Maňo Štrauch
„Volkswagen otvoril kontrakt platný do roku 2021 a urobil nové výberové konanie s cieľom výrazne znížiť cenu,“ vysvetľuje M. Porubský. Nemecká centrála podniku v tom čase intenzívne hľadala možné úspory. Dlhoročný dodávateľ MCSyncro v novom tendri neuspel, víťaz totiž ponúkol výrazne nižšiu cenu. „Išli by sme o pätinu pod naše dovtedajšie náklady a to pre nás nebolo akceptovateľné. Oznámili nám, že v lete 2017 končíme,“ hovorí M. Porubský.
Vedenie podniku sa ocitlo pred neľahkou úlohou. Na rýchlom a silnom trhu práce, kde líder automotive brandže ponúka 13. a 14. plat, odmeny a priemerný mesačný plat ako pre vysokoškoláka, malo udržať stovku ľudí vo výrobe, ktorá sa do roka a pol skončí. „Ktokoľvek by odišiel, môže si vybrať z desiatich iných ponúk práce a nastúpiť do inej firmy v podstate na druhý deň,“ podčiarkuje M. Porubský.
Odstupné nad rámec
Firma musela udržať kontrakt ešte rok a pol, hromadný útek pracovníkov pred dodaním posledného kolesa by podniku spôsobil veľké škody. „Urobili sme si podrobnú analýzu situácie a bolo nám jasné, že zákonné odstupné na motiváciu ľudí nebude stačiť,“ spomína M. Porubský.
MCSyncro Zdroj: Maňo Štrauch
Ponúkli preto odstupné niekoľko mesiacov
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?