Cestou k zárobku na Facebooku nemusí byť iba reklama, ale aj zábava. Dokazuje to popularita sociálnych hier dostupných na najväčšej sociálnej sieti. Hry pre tzv. casual hráčov sú postavené na aplikačnej platforme Facebooku a v súčasnosti vyrábajú tvorcom zisk s dlhým radom núl na konci. Na čele socialgamingového trendu stojí spoločnosť Zynga. Pred piatimi rokmi malý start-up ponúkajúci netradične jednoduché hry, dnes jeden z najväčších hráčov v segmente. Začiatkom júla zverejnil tvorca populárnych titulov ako FarmVille alebo Mafia Wars zámer uviesť svoje akcie na burzu, takouto cestou chce získať miliardu dolárov.

Tituly Zyngy prilákali v júni na Facebooku 270 miliónov aktívnych hráčov. Pre spoločnosť, ktorá žije práve z takejto aktivity, je viac ako tretinový zásah všetkých používateľov Facebooku významný zdroj príjmu.

Tržby generuje trojako. Na jednej strane priamymi platbami od používateľov, ktorí si kupujú „energiu“– body potrebné na obnovenie hernej aktivity po tom, čo sa dostupná energia minie. Druhým zdrojom príjmu sú reklamné spolupráce, ktoré umožňujú sponzorom vložiť do hier brandované prvky. Peniaze okrem toho prináša Zynge spolupráca s Facebookom. Okrem toho, že sociálna sieť uľahčuje prístup k hrám, umožňuje aj nákup virtuálnych predmetov do hier prostredníctvom svojej meny Facebook Credits. O tržby sa následné delí s developerom hier. Facebook si necháva 30-percentný podiel. Tržby segmentu sociálnych hier podľa analytickej spoločnosti IHS dosiahli za minulý rok 1,4 miliardy dolárov. Zynge patril z tohto objemu najväčší, 39-percentný podiel. Jej pôsobenie je navyše výhodné aj pre Facebook. Sociálne hry Zyngy, v ktorých používatelia budujú vlastné dediny alebo rozvíjajú mafiánske gangy, prinesú podľa prognóz za tento rok Facebooku tržby vo výške pol miliardy dolárov.

No lukratívna zábava na Facebooku nie je celkom bez rizika. Najzraniteľnejším miestom Zyngy je v súčasnosti práve jej najväčší partner. Ak popularita sociálnej siete klesne, utrpí tým aj Zynga. Hry sa síce pokúša distribuovať aj cez iné platformy – napríklad prostredníctvom app storov na smartphony alebo cez vlastnú webstránku. Platformu, ktorá by sa pre získavanie hráčov do multiplayer hier hodila viac ako Facebook, zatiaľ neobjavila.