Hoci sa ich šrotovné vôbec nedotklo, luxusné automobilové značky hlásia prvé zlepšenia. Nemeckým výrobcom neprekáža ani silné euro. Svetový líder vo výrobe luxusných vozidiel najmä značky BMW to rieši i zvyšovaním produkcie v mimoeurópskych závodoch. Podľa denníka Handelsblatt sa viac ako polovica nemeckých firiem plánuje týmto prirodzeným hedžingom vyrovnať najmä na konkurenčnom americkom trhu so slabým dolárom. Prepad dopytu a tvrdá súťaž neumožňujú ani najväčším automobilkám predajné ceny zvyšovať.
Automobilka BMW vyrobila vlani vyše 1,4 milióna vozidiel, čím sa zaradila na 12. miesto v kategórii osobných vozidiel vo svete. Za prvých deväť mesiacov tohto roka sa jej predaj scvrkol medziročne o 16 percent na niečo vyše 777-tisíc vozidiel. V septembri sa však odbyt dokázal po prvýkrát na medziročnej báze zdvihnúť o necelé percento na viac ako 122-tisíc áut. Najväčší, bezmála desatinový prírastok v koncerne dosiahla značka Mini.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?