Už vlaňajšok a najmä tento rok ukazuje, že postoj podnikov sa naozaj mení a dôležitejšie je pre ne získanie mobility a nie vlastníctvo áut. Operatívny lízing, ktorý v sebe obsahuje nielen prenájom vozov, ale aj ich správu a údržbu, si v prvej polovici roka získal oveľa väčší záujem než v rovnakom čase vlani. Podľa údajov Asociácie leasingových spoločností SR si klienti zaobstarali cez operatívny lízing o viac než polovicu väčší objem zmlúv na nové autá. A to údaje asociácie tento rok neobsahujú dáta spoločnosti Volkswagen Finančné služby Slovensko, ktorá bývala v lízingu osobných áut dlho jednotkou. Operatívny lízing si podľa údajov spoločnosti poskytnutých TRENDU získal u tohto hráča medziročne ešte väčší punc než vo zvyšku trhu. Celkovo firma cez túto formu prefinancovala o tri štvrtiny viac nových obchodov než v prvej polovici vlaňajška. Operatívny lízing tak prestáva v produktovom koláči lízingových spoločností robiť len malinký výsek koláčika a získava čestné miesto.

Iný pohľad

Aj keď slovenské firmy prichádzajú na chuť operatívnemu lízingu, stále sa od tých zahraničných líšia. Ako hovorí obchodná riaditeľka Business Lease Slovakia Lucia Čišková, domáce spoločnosti sa pri výbere auta orientujú stále skôr podľa obstarávacej ceny a neberú do úvahy ďalšie prevádzkové náklady s ním spojené či náklady na mobilitu ako takú. Obstarávacia cena je síce najväčšia položka pri kúpe auta, no až prepočet celkových prevádzkových nákladov alebo nákladov na mobilitu ukážu, čo auto reálne stojí.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa