Výrazne vyšší záujem o dovolenky ako pred rokom zaznamenali slovenské cestovné kancelárie začiatkom roku 2010. Slovenskí dovolenkári sa tak správajú podobne ako napríklad rakúski či nemeckí, lebo tamojšie cestovné kancelárie tiež registrujú podstatne väčšiu chuť ľudí cestovať.
„V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka prilákali ponuky typu first moment takmer raz toľko uchádzačov. Ľudia kupujú v predstihu najmä drahšie dovolenky,“ konštatovala riaditeľka najväčšej slovenskej cestovnej kancelárie Satur Eleonóra Fedorová. Podstatne väčší záujem o first minute do konca januára, keď boli najvyššie zľavy, pocítili aj ostatné cestovné kancelárie. Podľa ich skúseností na začiatku roka sa predá asi 30 – 40 percent zájazdov, ďalších 40 percent kupujú klienti ako last minute. Predaj sa na jar utlmí a naplno sa rozbehne zase až v máji a júni. V porovnaní s minulým rokom plánujú cestovné kancelárie mierne zvýšenie ubytovacích aj leteckých kapacít, ich počty však možno operatívne meniť. Pritom aj rok 2010 bol pre cestovky celkom úspešný, predali o 10 percent viac zájazdov ako v roku 2009 a ich služby využilo 570-tisíc ľudí.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?