Alebo ešte o dosť dlhšie čakal na rutinnú kontrolu či opravu vozidla a nahnevalo ho to. Zaplatil o nemálo tisíc alebo aj pár desiatok tisíc eur viac, aby jazdil na vozidle značky s prívlastkom prémiová, a očakáva iný servis.

Že sa spor najväčšieho predajcu bavorskej značky na tuzemskom trhu, firiem okolo košickej skupiny Tempus, so zastúpením automobilky dostal do médií, mohlo majiteľov týchto áut nanajvýš rozladiť. Zatvorené servisy Tempusu, ktoré mali popri právnických krokoch a ponose v médiách zvýšiť tlak na importéra nemeckej značky, však nezdvíhali iba obočia. Ale podnietili aj úvahu o tom, prečo je vlastne slovenský trh s novými autami nastavený na vzťahoch, ktoré nie vždy fungujú.

Odpor po dvanástej

„V mnohom mi je za tým autom ľúto, no niečo v prístupe k službám už ma fakt nebavilo a mám klienta, ktorého v jednom z tých servisov vytočili natoľko, že skoro došlo k inzultácii,“ povedal TRENDU manažér poradenskej firmy.

S tým, že už má namiesto päťkového bavoráka, ktorým si kedysi splnil chlapčenský sen, éčkový mercedes. No nebol to dôsledok toho, že Tempus Group zatvorila štvoricu predajno-servisných prevádzok v Banskej Bystrici, Poprade, Košiciach a najmä v „silnej“ Bratislave.

Skúsenosti tohto exmajiteľa béemvéčka ukazujú na to, že problémy skupiny Tempus nielen s importérskou dcérou automobilky BMW, sa nezačali na prelome septembra a októbra. Vtedy len spolumajiteľ a predseda predstavenstva skupiny Martin Sojka zverejnil, čo mu komplikuje vzťahy s automobilkou, a dodal, že do odvolania zatvára svoje štyri servisy. Poslal to e-mailom pár minút po dvanástej v noci na prvého októbra. Teda v okamihu, keď vstúpilo do účinnosti ukončenie zmluvy o predaji áut zo strany BMW.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa