Svoje príjmy prezrádzať nechcú, ale ich reklamné spolupráce sa pohybujú rádovo v tisícoch eur. Slovenských tvorcov videí na YouTube každý rok pribúda a ich obsah sa čoraz viac približuje tomu svetovému.
Na Slovensku odštartoval slávu youtuberov Daniel Štrauch, alias Gogo, ktorý začínal po roku 2010 so svojským komentovaním hrania počítačových hier. Hneď nato sa začali nabaľovať iní producenti videí, ktorí prinášali originálny a autentický obsah. TREND sa pozrel aj na ďalších piatich najvplyvnejších a v súčasnosti najviac sledovaných youtuberov na Slovensku.
Gogo: YouTube už nie je priorita, chcem tvoriť pre Netflix
Reklama budúcnosti
Tajomstvo úspechu youtuberov a influencerov stojí najmä na ľudskej zvedavosti. Tí youtuberi, ktorí ukázali svoje súkromie, majú výrazne vyššiu šancu získať aj viac sledovateľov. Najúspešnejší slovenskí youtuberi neprinášajú žiadne veľké umelecké diela.
Natáčajú svoj bežný život, ktorý zaujíma desaťtisíce ľudí. Z tohto pramení aj záujem značiek o jednotlivých autorov. Mladá generácia uprednostňuje internet pred televíziou, kde navyše divák ihneď rozozná, že sa pozerá na reklamu. Vplyvní influenceri majú na jednom mieste požadovanú cieľovú skupinu a pôsobia autentickejšie.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?