Petr Kellner v energetike či Boris Kollár v turizme sú spoluinvestori, o ktorých skupina nemá problém otvorene hovoriť. No do viacerých štátnych biznisov sa zapojila aj ako sprostredkovateľ pre klientov, ktorí chcú zostať utajení. Aspoň tak sa k nim oficiálne vyjadrila. J&T vraj iba vyjednáva so štátnymi úradníkmi a na biznis utajeným klientom poskytuje pôžičky. Médiá pátrajú, kto za tučnou štátnou zákazkou vlastne je. A najmä: či ten skrytý klient nie je sama skupina a to všetko ostatné nie sú len mimikry.

K utajeným klientom má patriť aj firma SkyToll, ktorá získala kontrakt na slovenské cestné mýto za najvyššiu ponúkanú cenu 850 miliónov eur po tom, čo štátni úradníci tri lacnejšie firmy vylúčili. Oficiálne skupina vlastní len desatinu akcií realizátora kontraktu. Pôvodný strategický investor, francúzsky SanToll, má rovnako iba desatinový podiel. K vlastníctvu majoritného balíka sa nikto priznať nechce. Nad všetkým by mohol stáť tiež iný slovenský biznismen – Milan Fiľo. Denník Sme zverejnil, že práve on chodí na ministerstvo dopravy rokovať o celom projekte mýta. Ministerstvo vie iba to, že si ho k rokovaniam prizýva práve J&T.

K utajeným klientom skupiny by mohla patriť aj firma, ktorá kontroluje šíriteľa televízneho signálu Towercom. Keby ten bol v rukách J&T, išlo by o konflikt záujmov, lebo skupina kontroluje aj slovenskú televíziu Joj. V kuloároch sa však hovorí, že za Towercomom stojí ďalší silný podnikateľ Ivan Kmotrík, ktorý ma k médiám tiež blízko.

Skupina vyhlasuje, že nie ona sama, ale jej klienti vlastnia aj denník Pravda.(hai)