Rodinné firmy majú oproti spoločnostiam s menej konkrétnym vlastníkom v podobe investičného či dôchodkového fondu viacero výhod, ale aj nevýhod.
Zrejme najväčším plusom zabehnutej rodinnej firmy je, že na trhu sa stáva garantom kvality. Spotrebitelia si jej produkty či služby spájajú s konkrétnymi ľuďmi, ktorí ich rozvíjajú už dlho a strážia si povesť dobrou ponukou. „Ľudia z rodín síce do bežného života svojich firiem často ani nezasahujú a sledujú ju len z diaľky, no stále sú pre biznis zárukou etiky,“ hovorí riaditeľ oddelenia podnikových financií a transakčného poradenstva KPMG Slovensko Stanislav Šumský. Osobitne na Západe vyzdvihujú firmy svoje rodinné pozadie. Je to súčasť ich marketingu. Na Slovensku sa, paradoxne, niektoré rodiny za firmami skôr zatajujú. Aj z obavy pred výčitkami, ako si na to vlastne zarobili.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?