Slovenský grafický dizajnér Peteri Biľak (na obrázku), ktorý úspešne pôsobí na medzinárodnej scéne, nie je čitateľom TRENDU neznámy (TREND 39/2012). Aktuálne však chceme upozorniť na jeho najnovší edičný počin, ktorým bude od polovice februára už aj v printovej verzii magazín Works That Work. Z jeho názvu, ale aj podnázvu – magazín neočakávanej kreativity – je zrejmé, že koncepcia prichádza s vlastnou optikou mapovania súčasnej svetovej kreatívnej scény. Chcú ukazovať naozaj zmysluplné projekty, praktické, pozitívne, oprostené od ega umelcov a tvorcov, jednoducho projekty a objekty, ktoré fungujú. P. Biľak ho so zveličením nazýva „niečo ako National Geographic v dizajne“. Čo je na tomto projekte okrem jeho priezračného konceptu zaujímavé, je aj spôsob jeho financovania. Noví vydavatelia zorganizovali malú kampaň prostredníctvom sociálnych sietí. Na svojej stránke vytvorili prehľadnú štruktúru a hierarchiu, v ktorej mohli darcovia a budúci odberatelia časopisu v printovej alebo len elektronickej podobe sledovať stav účtu. Je to čím ďalej tým viac obľúbený systém tzv. crowd fundingu, keď sa určí cieľová suma, ktorá ak sa nevyzbiera, tak sa peniaze vracajú späť darcom na účet. V tomto prípade cieľová suma bola dosiahnutá, a tak sa časopis z roviny nápadu stáva realitou. Časopis bude vychádzať dvakrát do roka v Holandsku, ktoré je aktuálne sídlom dizajnéra a jeho značky Typotheque. V prvom čísle sú napríklad informácie aj o inovatívnej metóde spevňovania pobrežia práve v Holandsku. Medzi Rotterdamom a Haagom vytvorili z 21 miliónov kubíkov piesku nový polostrov s veľkosťou 256 futbalových ihrísk. Do neho sa bude opierať vietor a vlny a tie budú budúcich 20 rokov prirodzene prenášať piesok na pobrežie.

Works That Work

Works That Work