Svetová jednotka vo výrobe veľkých domácich spotrebičov, americký Whirlpool, vykázala v prvom štvrťroku čistý zisk 164 miliónov dolárov, medziročne o 140 percent viac. Prevádzková marža firmy dosiahla 5,6 percenta, pred rokom sa pohybovala na úrovni 4,6 percenta.

Redukcia nákladov, rast produktivity práce a zvyšovanie tržieb boli hlavné nástroje na zvýšenie ziskovosti firmy. Jej vedenie oznámilo, že tržby rástli za prvé tri mesiace roku o pätinu na 4,27 miliardy dolárov a o 12 percent prekonali očakávania analytikov na Wall Streete. Pomáha aj rastúci severoamerický trh. Firme generuje viac ako polovicu tržieb. Tie zosilneli medziročne o sedem percent na 2,3 miliardy dolárov. Za Atlantikom v tomto roku pri predajoch pomáha aj štátna prémia na ekologickejšie práčky a chladničky. Biele šrotovné už odštartovali niektoré štáty. V Kalifornii vyčlenili na túto obnovu viac ako 35 miliónov dolárov, program sa začal tento mesiac.