Riaditeľ IT mlčí. Riaditeľ marketingu tiež. Web už sme neredizajnovali niekoľko rokov, tak poďme svetu ukázať, že sme stále mladá a dynamická nadnárodná korporácia.
Podobné debaty sa odohrávajú v konferenčných miestnostiach po celom svete. Nášmu webu niečo chýba, vôbec sa nemení, je to nuda, je zastaraný a potrebuje zlepšiť – preženie sa z času na čas hlavou azda každého manažéra či podnikateľa. Pravda, weby väčšiny firiem naozaj potrebujú zlepšiť. Ale úplne inak, ako si myslíte.
Trendy sú trendy
Vo chvíli, keď niekto hovorí o trendoch vo webdizajne, tak pravdepodobne myslí vizuálne trendy. Veľká fotka cez celú hlavnú stranu. Krátka videoslučka na pozadí. Vyskakovacie okno s formulárom na zadanie emailu. Veľké písmo. Malé písmo. Kolieska namiesto štvorčekov.
Webdizajn, samozrejme, podlieha trendom. Ale malo by to manažérov a podnikateľov trápiť? Nie, ak teda nepredávate ofarbenú vodu a nepotrebujete každých pár mesiacov novú ohromujúcu kreatívnu kampaň. Čo VY nepotrebujete, pretože v takom prípade by ste neriešili zastaranosť webu. Postaršia grafika môže navyše pôsobiť dôveryhodnejšie, ako dokázali niektoré výskumy.
Zmysluplná webstránka musí reflektovať váš biznis a potreby vašich návštevníkov
Ľudia chodia na weby kvôli obsahu, nie kvôli vizuálnemu stvárneniu. Grafický dizajn je dôležitá, ale rozhodne nie najdôležitejšia súčasť návrhu webu. Oveľa dôležitejšie je, či váš web cez obsah prináša návštevníkom to, prečo naň prichádzajú. Či už je to zábava, informácie, inšpirácie či nákup.
Grafický dizajn je viditeľná zložka webu a možno preto sa naň takmer všetci majitelia sústredia. Žiaľ, nazerajú naň iba obmedzujúcim spôsobom – a to či sa im páči alebo nepáči hlavná stránka.
Na čo sa sústrediť, ak nie na grafický dizajn? Na návštevníkov. Jedine cez poznanie ľudí, ktorí budú web používať, môžete urobiť také rozhodnutia, ktoré im pomôžu. Metódy na poznanie ľudí sú dohromady označované ako používateľský výskum, a ak chcete zmeniť svoj web, tak rozhodne nezačínajte pri grafike, ale u ľudí.
Z poznania cieľov, potrieb, strachu či mýtov vašich budúcich návštevníkov dokážete vymyslieť obsah, ktorý im skutočne pomôže. A vám prinesie vyššie výnosy.
Ako postupovať
Nemeňte web iba preto, že sa vám nepáči. Webová stránka je marketingový nástroj firmy, ktorý má jasne merateľný prínos. Takže prvý pohľad by mal smerovať dovnútra firmy a zodpovedať si niekoľko otázok.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?