Automobilový priemysel je dlhodobo ťahúňom slovenského exportu. Celkový vývoz zo Slovenska sa predvlani, keď sú k dispozícii posledné kompletné údaje, medziročne zrýchlil o sedem percent. Vývoz vozidiel pritom stúpol až o trinásť percent. V roku 2015 tak automotive tvoril viac ako jednu štvrtinu celkového exportu zo Slovenska. Na porovnanie, priemer v eurozóne je okolo 12 percent.
Silnou stránkou trojice domácich automobiliek je rovnomerné rozloženie exportu medzi všetky významné svetové trhy
Dobré portfólio
Autá zo Slovenska smerovali najmä do Nemecka, Veľkej Británie, Francúzska, USA, Talianska, Číny, Španielska, Rakúska, Ruska a Poľska, ktoré sú cieľovou destináciou až pre 71 percent vyvážaných áut. Ako vidno, silnou stránkou trojice domácich automobiliek je rovnomerné rozloženie medzi všetky významné svetové trhy. Umožňuje to ich široké výrobné portfólio, ktoré zahŕňa malé automobily ako Volkswagen up! vrátane jeho elektrickej verzie, mestské modely Peugeot 208, Kia cee‘d či Citroën C3 až po luxusné a prémiové SUV VW Touareg a Audi Q7. Takýto mix dokáže v prípade poklesu dopytu po niektorej triede automobilov stále držať produkciu a export na vysokej úrovni.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?