Najmä vplyvom finančnej krízy z prelomu dekády však firmy náklady na účasť na týchto podujatiach redukovali. Podľa Dušana Pavlů, profesora v odbore masmediálne štúdiá na Univerzite sv. Cyrila a Metoda v Trnave, hoci sú výstavy a veľtrhy najstaršou formou komerčnej komunikácie, aj v súčasnosti majú zmysel. Často nejde len o vystavenie tovaru, ale najmä o nadväzovanie kontaktov a potvrdenie vlastného postavenia na trhu. Výstavnícky biznis sa intenzívne prispôsobuje konkurenčnému prostrediu. Do komunikačných výstupov zapája internet a sociálne siete, posilňuje rekreačno-zábavnú časť podujatí a výrazne rozširuje príležitosti pre odborný sprievodný program. Skvalitňuje tiež servisné služby a propagáciu.

Kým v minulosti nebol so zverejňovaním údajov o jednotlivých veľtrhoch a výstavách v Česku i na Slovensku problém, pred dvoma rokmi sa veľtržné správy v oboch krajinách rozhodli, že už nebudú svoje údaje auditovať. Výnimkou v Česku sú BVV a Výstaviště České Budějovice. Existuje len ročná analýza českého trhu, ktorú zostavuje agentúra pre výskum efektívnosti veľtrhov a výstav Amasa Expo. Podľa jej údajov sa počty vystavovateľov a návštevníkov českých veľtrhov a výstav vrátili v roku 2014 na predkrízovú úroveň, hoci prepady neboli výrazné. Následný pokles v roku 2015 je spôsobený tým, že ide o nepárny rok, v ktorom nie sú na programe významné medzinárodné podujatia.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa