Niektoré automobilky zvládajú hospodársku krízu v solídnej kondícii ako napríklad nemecký Volkswagen, zápas o prežitie reprezentujú zas americké automobilky. No jedno je isté. Svetový automobilový priemysel nikdy vo svojej histórii nečelil takým naliehavým výzvam ako v súčasnosti. Nemecká spoločnosť Robert Bosch – najväčší svetový výrobca autodielcov – má v tom prehľad. Jej generálny riaditeľ Franz Fehrenbach na frankfurtskom autosalóne potvrdil, že registrujú prvé známky oživenia, no výraznejší rast dopytu nečaká. A návrat na predkrízovú pozíciu nie je podľa neho reálny pred rokom 2012. Za hrsť premiér z frankfurtských expozícií naznačuje aktuálne trendy k úspornej prevádzke a tlmenej agresivite k životnému prostrediu. No záujmu sa tešili aj exponáty reprezentujúce klasické špičkové automobilové remeslo.
Symbol „prosperity“ bývalej Nemeckej demokratickej republiky dostal umelé dýchanie od spoločností Herpa a IndiKar (Individual Karosseriebau). To zatiaľ stačilo, aby vo svojej expozícii predstavili prototyp Trabanta s trojdverovou karosériou typu hatchback a typickými kontúrami, no podstatne väčší. Svojimi rozmermi 3 950 x 1 690 x 1 500 mm (dĺžka, šírka, výška v mm) aj veľkosťou rázvoru 2 450 mm zapadá do triedy malých automobilov. Namiesto ekologicky hrôzostrašného dvojtaktného dvojvalca ho má poháňať elektromotor (47 kW/64 k). To údajne postačí na maximálnu rýchlosť 130 km/h a akčný rádius 160 km. Ak sa nájde investor so sumou 30 mil. € (904 mil. Sk), sériová výroba by sa mohla rozbehnúť v roku 2012.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?