Hoci model postavený na spoločnej platforme koncernu Stellantis prešiel rozsiahlou evolúciou, jeho rozmery sa nezmenili. Vnútri ponúka Grandland digitálny kokpit Pure Panel, ktorý pozostáva z 12-palcového prístrojového štítu a 10-palcovej obrazovky informačno-zábavného systému.

Oproti koncernovým súrodencom je výhodou Grandlandu intuitívnejšie ovládanie. Nemecká pragmatickosť v ergonómii neodvádza pozornosť a napriek väčšiemu počtu tlačidiel na volante zostáva všetko prehľadné. Grafika je minimalistická, bez zbytočných animácií a gejzírov farebnosti, takých častých a únavných v mnohých nových autách, je pekná a zrozumiteľná. Teplotu nastavujete otočnými ovládačmi rovnako ako hlasitosť, netreba nič loviť v menu na displeji.

Predpisová spotreba

Omladený Grandland môže mať pod kapotou buď benzínový trojvalec 1,2 turbo, plugin hybridný systém, alebo naftový štvorvalec. Nebojte sa nafty, nikto ju nezakazuje a drobné obmedzenia vjazdu do centra niektorých európskych metropol sa týkajú len starších emisných noriem. Diesel v kompaktnom SUV je stále neprekonaný pohonný systém z pohľadu spotreby a dojazdu.

S výkonom 130 koní nepatrí k trhačom asfaltu, v spojení s osemstupňovým automatom však zabezpečuje pôvabnú plynulú rodinnú jazdu bez šklbania. K dispozícii je maximálny krútiaci moment, z ktorého auto profituje napríklad pri plnšom obsadení v kopcovitom teréne. Osemstupňová automatická prevodovka sa správa inteligentne, motor nepodtáča ani neposiela do zbytočne vysokých otáčok. 

Pri prvých kilometroch mimo mesta som mal spotrebu 4,7 l/100 km, na diaľnici 6,1. Potom som sa s naloženým autom vybral do rakúskeho strediska Zell am See, kde nemalo problém ani s predbiehaním do prudkých svahov, veď 300 Nm sa dostaví už pri 1 750 otáčkach.

Prsty som síce mal pripravené pre prípad potreby rýchleho podradenia, ale automat to zväčša zvládal sám a dosť svižne. Po prvých
3 000 spoločných kilometroch na palubnom počítači svietila priemerná spotreba rovných šesť litrov. Pritom výrobca podľa normy WLTP udáva spotrebu v rozsahu 4,9 až 5,9 litra. Ak by som nejazdil takmer iba po diaľniciach, bez problémov by som sa zmestil do normy.

Správne držanie tela

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa