Agentúru vymenil druhý najväčší inzerent podľa monitorovaných výdavkov z oblasti finančníctva – Poštová banka. Tá prešla po roku z agentúry Universal McCann (UMC) do Starmedie.

Portfólio klientov agentúry Starmedie obohatila aj slovenská sieť predajní s elektronikou Nay.

Vďaka tomu, že Starmedia spolupracuje na princípe afilačnej zmluvy so skupinou Starcom MediaVest, získala viacerých nových klientov. V globálnom tendri na konci roka 2011 vyhrala táto skupina švajčiarsky farmaceutický koncern Novartis, ktorého mediálny rozpočet predtým spravovala sieť MEC.

V spolupráci s českým koncernom Starcom MediaVest Group uspela vo výberovom konaní spoločnosti Hartmann-Rico. Do konca minulého roka na Slovensku a v Česku zastupovala klienta agentúra Médea.

Vlani zjednotila globálne plánovanie a nákup médií do siete mediálnych agentúr Starcom MediaVest aj holandská pivovarnícka skupina Heineken. Presun spravovania jej mediálnych rozpočtov na celom svete na túto sieť je však postupný. Začal sa v roku 2012 prvou vlnou, do ktorej sa zapojilo osem trhov. V prípade spoločnosti Heineken Slovensko sa tento presun plánuje v niektorej z ďalších vĺn. Zatiaľ teda zostáva spolupracujúcou mediálnou agentúrou UMC.

Víťazstvo v tendri, ktorý prebiehal koncom roku 2011 paralelne v troch krajinách strednej Európy a Turecku, zabezpečilo UMC od januára 2013 mediálny servis pre Tesco Stores. Doteraz poskytovala Tescu mediálne služby agentúra OMD.

Okrem Tesca nadobudol UMC aj veľkoobchodníka s čistiacimi prostriedkami a farmaceutickým tovarom, spoločnosť Reckitt Benckiser. Tá predtým patrila do portfólia klientov agentúry Unimedia, ktorej však zostala kozmetická časť Coty.

Najväčšia mediálna agentúra Unimedia začiatkom roka 2013 od UMC prevzala Sberbank (predtým Volksbank), ktorej pripravila na jar rebrandingovú kampaň.

Dva roky po poslednej revízii preveroval v priebehu roka 2012 spoluprácu s mediálnymi agentúrami aj koncern Unilever. Štvrtý najväčší zadávateľ reklamy na Slovensku si vybral na zabezpečenie plánovania marketingového rozpočtu doterajšiu agentúru PHD.

Sieť mediálnych agentúr PHD získala vlani ďalšieho nového globálneho klienta –spoločnosť Sony Ericsson.

Na konci októbra minulého roka prešlo z PHD do Aegisu mediálne plánovanie a nákup médií pre všetky značky spoločnosti Ferrero.

Medzinárodná zdravotnícka a kozmetická spoločnosť Johnson & Johnson od začiatku tohto roka spolupracuje v regióne EMEA (Európa, Blízky východ a Afrika) s novovytvorenou agentúrou Primus, ktorá je prevádzkovaná sieťou MEC. Tento región mala na starosti od roku 2007 sieť Carat. Zásluhou toho získala nového klienta aj slovenská pobočka MEC.

Na začiatku roku 2013 vznikla na trhu mediálnych agentúr nová spoločnosť Mets Slovakia, prevádzkujúca značku Primus. Je to jednotka, ktorá materskej agentúre MEC Slovensko umožňuje spravovať takzvané konfliktné zákazky. V niektorých prípadoch klienti ak menia agentúru, chcú zároveň počuť riešenie, akým spôsobom zabezpečí agentúra ochranu citlivých obchodných informácií. „Založenie samostatnej spoločnosti je jedno z extrémnejších riešení tejto situácie. Generuje nám ďalšie náklady. Jednoduchšie by bolo upraviť štruktúru agentúry samotnej, čo v prípade okolností získania globálnej zákazky Johnson & Johnson nebolo akceptované ani z pohľadu nastavenia našich interných procesov, ani voči našim záväzkom k ďalším klientom v našom portfóliu,“ vysvetľuje D. Živica.