Príchod nových modelov na výrobné linky existujúcej trojice závodov Volkswagen, Kia a PSA, ako aj spustenie produkcie v chystanom závode britského Jaguar Land Roveru (JLR) by mal do konca desaťročia vytlačiť produkciu na Slovensku na hranicu 1,3 milióna vozidiel. V takom prípade krajina predbehne aj doterajšieho lídra automobilovej výroby v strednej Európe, ktorým je susedná Česká republika. Dôležitým predpokladom na udržanie tohto trendu však bude zabezpečiť dostatok kvalifikovaných zamestnancov nielen pre samotné finalizačné fabriky, ale aj pre ich dodávateľov. Ich nedostatok je v súčasnosti najvypuklejším problémom, ktorý ohrozuje rast domáceho automobilového priemyslu. V uplynulom roku trojica slovenských závodov vyrobila podľa predbežných údajov Zväzu automobilového priemyslu (ZAP) SR rekordných viac ako 1,04 milióna vozidiel. Ide tak opäť o medziročný nárast, aj keď miernejší v porovnaní s predvlaňajším výsledkom na úrovni 1,038 milióna automobilov.
Žilina mierne rástla
Z liniek žilinského závodu Kia Motors Slovakia zišlo vlani 339 500 vozidiel, čo je len o pol druha tisícky viac ako v predošlom roku. Ťahúňom bola nová generácia mestského SUV Sportage, ktorý má za sebou prvý kompletný rok produkcie a na celkovej výrobe závodu sa podieľal z dvoch tretín. Nasledoval modelový rad cee�d s 28-percentným podielom a zvyšok tvoril s ôsmimi percentami model Venga. Žilinská Kia očakáva v tomto roku produkciu na úrovni 335-tisíc vozidiel.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?