Ruské firmy, na ktoré má politický vplyv Kremeľ, sa v športe za hranicami angažujú už dlhší čas. Boom nastal zhruba od roku 2004, keď sa skončilo prvé prezidentské obdobie Vladimira Putina. Najpopulárnejší ruský politik zvolil ako súčasť svojej PR taktiky starú rímsku metódu chleba a hier.

V snahe o udržanie popularity začal V. Putin tlačiť ruských oligarchov, aby sponzorovali šport aj za hranicami Ruska. Tí sa stali vlastníkmi mnohých zahraničných klubov. Najznámejším príkladom je londýnska Chelsea, no ruskú prítomnosť možno nájsť napríklad aj v niektorých nemeckých futbalových kluboch.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa