V jednej animovanej rozprávke otec hovorí svojmu synovi: „Chlapče, s mamou sme kúpili softvér, ktorý dohliadne na to, čo pozeráš na internete. Ehm... Mohol by si ho nainštalovať?“ Tento úryvok krásne ilustruje, že generácia mileniálov pláva v digitálnej dobe ako ryba vo vode, kým staršia generácia s ňou ešte stále zápasí.

Presun do digitálneho sveta, ktorý nastal počas uzatvárania miest v dôsledku pandémie Covid-19, je pre staršiu generáciu veľkým prínosom. Návyky, ktoré mali osvojené hlavne mileniáli, sa rýchlo rozšírili aj medzi staršiu generáciu, vďaka čomu bude pre nich práca s novými technológiami jednoduchšia.

Pandémiu využívajú európske mestá na masívnu podporu cyklodopravy. Bratislava tento trend nenasleduje, plánuje len pokračovať v začatých projektoch.
Neprehliadnite

Sadnúť na bicykel, chrániť vzduch a poraziť koronu. Cyklodoprava zažíva v Európe boom

Trendom posledných týždňov bol presun na internet, nárast používania nových technológií a raketový nástup videokonferenčných hovorov. Prepájanie online prostredia s tradičným offline svetom koronakríza ešte urýchli, na čo budú musieť zareagovať aj firmy. Týždenník TREND sa preto pozrel na to, ako sa darilo slovenským technologickým spoločnostiam a ako ovplyvnila pandémia práve chod ich biznisu.

Slovensko a online hry

Po skončení práce ľudia zavretí medzi štyrmi stenami často hľadali únik. Keď boli uviaznutí v interiéri, jednou z možností boli videohry. Predaj najnovších videohier trhal rekordy. Analytik Mat Piscatella z americkej výskumnej agentúry NPD odhaduje, že predaj videohier v marci medziročne vzrástol o 35 percent.

Slovenská spoločnosť Pixel Federation zakreslila našu krajinu na mapu digitálneho herného priemyslu už dávnejšie. Hry z jej portfólia zabávajú viac ako 80 miliónov ľudí po celom svete a dopyt v čase koronavírusu sa ešte zvýšil. „V čase pandémie sme zaznamenali nárast v používaní niektorých z našich hier,“ prezrádza pre TREND Lucia Šicková, ktorá firmu spoluzakladala. Podľa nej je to preto, že ľudia mali viac času. „Je to tiež výsledok práce mnohých našich kolegov, ktorí pracovali na viacerých zmenách, ktoré sme spustili tesne pred pandémiou a hráči ich pozitívne vnímali,“ vysvetľuje.

Podľa L. Šickovej pandémia výrazne ovplyvnila aj chod Pixel Federation. „Ešte pred oficiálnym zatváraním prevádzok sme požiadali ľudí, aby ostali doma. Bežné produkčné úlohy sa v rámci home office dali robiť s minimom problémov,“ tvrdí a dodáva, že strategické, rozvojové a inovačné témy firma na chvíľu zaparkovala a rozbaľovala ich pomalšie alebo ich posúvala na neskôr.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa