Majiteľ a šéf konglomerátu LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH) oznámil komplexnú transakciu v hodnote dvanásť miliárd eur, po ktorej sa legendárny francúzsky brand plne začlení pod najväčší svetový luxusný dom. Doposiaľ sa v portfóliu LVMH nachádzajú len parfumy a kozmetika Dior. Onedlho sa k nim má pridať lukratívna divízia módy a módnych doplnkov, ktorá by mala prispieť k ďalšiemu rastu rodiny klenotov B. Arnaulta.

Šachovanie s Diorom

Boss LVMH je spätý so značkou Christian Dior od 80. rokov minulého storočia, keď ju získal za jeden frank ako súčasť portfólia skrachovanej skupiny Willot Group. Dior sa čoskoro stal základným kameňom, na ktorom francúzsky biznismen vybudoval svoje impérium luxusných spotrebiteľských brandov.

Rodinný holding B. Arnaulta ovláda dom LVMH vďaka kontrole nad 46 percentami jeho akcií. Priamo drží len malú časť. Viac ako dve pätiny ovláda cez spoločnosť Christian Dior, v ktorej má zhruba trojštvrtinový podiel. Zvyšok chce odkúpiť od minoritných vlastníkov, aby získal plnú kontrolu nad dcérskou divíziou Couture, pod ktorú spadá móda, kožená galantéria, šperky či topánky. Po tomto kroku ju následne formálne odkúpi LVMH za 6,5 miliardy eur (čo je viac ako pätnásťnásobok zisku divízie pred úrokmi, zdanením a odpismi). Integruje tak všetky segmenty značky Christian Dior.

Dlho očakávaný krok B. Arnaulta zjednoduší komplikovanú štruktúru jeho biznisu a v LVMH posilní sekciu módy a kožených výrobkov. Segment, v ktorom sa zišli napríklad značky Louis Vuitton, Fendi či Givenchy, má tretinový a zároveň najvyšší podiel na tržbách celého luxusného domu. V portfóliu sa nachádzajú i také ikony, ako sú koňak Hennessy, šampanské Moët & Chandon, parfumy a kozmetika Sephora, Kenzo, hodinky TAG Heuer, Hublot či šperky Bulgari. Celkovo LVMH zastrešuje 70 značiek a jeho ročné tržby presahujú 35 miliárd eur. Obrat konkurentov Kering (značky Gucci, Bottega Veneta) či Richemont (Cartier, Chloé) je v porovnaní s ním menej než tretinový.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa