Namiesto zníženia počtu denníkov na dva-tri pribudol ešte jeden nový, komerčné televízie spustili niekoľko nových kanálov, vzniklo niekoľko nových rádií a aj nových časopisov. Fúzia prebehla skôr na úrovni najsilnejších s najsilnejšími: Ringier Axel Springer kúpil Azet, Pluska kúpila Centrum, skupina Joj kúpila outdoorové firmy Akzent a Big Board.
To najväčšie spájanie prebehlo v najmenšom mediálnom segmente rádií, kde okrem spoločného predaja reklamy Fun rádia a Europy 2 rôzne subjekty so vzťahom k J&T poskupovali menšie rozhlasové stanice a vytvorili sieť Jemných, Rádia Anténa Rock a najnovšieho prírastku Vlna, ktoré nahradilo trápenie menom Viva. Nedá sa nepripomenúť, že ak by na Slovensku nebolo štábnou kultúrou úplne zhora ututlávanie majiteľov cez schránkové firmy a nastrčených vlasníkov, táto sieť by v tejto podobe nikdy nevznikla. Zákon zakazuje tak prepojenie celoplošných rádií, ako aj prepájanie medzi rozhlasovými stanicami a televíziami. Ešteže to nikoho zodpovedného netankuje.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?