Možnosti využitia dát na zefektívnenie procesov, zníženie nákladov alebo poskytnutie lepších zákazníckych služieb sú široké. Nielen spoločnosti z logistiky a dopravy zbierajú a využívajú dáta z automobilov, ktoré rozvážajú tovar či suroviny alebo dáta o prevážanom náklade. Napríklad slovenská IT spoločnosť Anasoft vyvinula pre Slovenské cukrovary systém, ktorý má na základe analýzy dát zhromažďovaných nepretržite z nákladných vozidiel synchronizovať dovoz cukrovej repy z polí do závodu podľa požiadaviek výrobnej linky. Riešenie má zabrániť šiestim tisícom hodinám prestojov nákladných vozidiel, opakovanému nakladaniu 68-tisíc ton suroviny a tým aj jej možnému znehodnocovaniu.
Automobilka Ford zasa využila dáta na zlepšenie skúsenosti majiteľov hybridných vozidiel, ktorí chcú využívať elektrický pohon čo najviac. Systém Fordu pôvodne využíval elektrický pohon na základe zostávajúcej kapacity batérie. Neskôr firma vyvinula algoritmus, ktorý využíva dáta zo zabudovaných GPS zariadení, aby zistil, kedy sa kde vodič nachádza, kedy je blízko domova a kam blízko bydliska často chodí. Keď dnes auto vie, že je pravdepodobne v dosahu zdroja energie, začne viac využívať elektrický pohon a tým ušetrí viac benzínu. Vodiči algoritmus nevnímajú, ale sú radi, keď vidia, že sa ich vozidlo viac spolieha na elektrický pohon.
Analýzy dát dokonca môžu zvýšiť kybernetickú bezpečnosť. Accenture dáva v štúdii Technology Vision za príklad Agentúru amerického rezortu obrany DARPA (Defence Advanced Research Project Agency), ktorá skúma nové spôsoby, ako preverovať používateľov počítača na základe ich kognitívnej stopy. Cieľom je zhromaždiť a analyzovať veľké objemy dát o spôsobe, akým používateľ používa počítač. Napríklad ako pohybuje myšou alebo aký jazyk v dokumentoch používa. Bezpečnostný systém organizácie by na základe toho mohol identifikovať, či používateľ prihlásený do systému je skutočne ten, za koho sa vydáva.