Jednak preto, že Maďari sú vo všeobecnosti úspešní lobisti, ale najmä pre skúsenosti s cargom. Nákladnou dopravou sa začali zaoberať ešte pred pádom komunizmu a po jeho páde ju intenzívne budovali. V tom čase na Slovensku viacerí rýchlokvasení experti na všetko práve naopak varovali, aby Viedeň cez otvorenú hranicu neprehadzovala do Bratislavy odpad, napríklad aj cargo. Vo Schwechate boli určite za také názory z Bratislavy vďační, lebo v boome nákladnej dopravy bolo niekoľko veľkých dopravcov na prieskume aj na Slovensku.

Prezieraví Rakúšania sa carga neštítili, lebo vykladanie väčšiny zásielok zo Slovenska a najmä opačným smerom považovali za zaujímavý biznis. Za hlavu sme sa chytili až pri poznaní, že väčšinu nákladu v dvoch-troch juhokórejských jumbojetov lietajúcich denne do Viedne tvoria komponenty pre Samsung na Slovensku, ale karavána nekompetentných názorov putovala Bratislavou ďalej.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa