Príbeh značky Citroën a jej vyšľachtenej línie DS pred vyvrcholením získal najprv podobu štúdie C-SportLounge. Vlani na jarnom autosalóne v Šanghaji sa vo svetlách reflektorov ocitol už produkčný Citroën DS5. V súčasnosti prichádza aj na slovenský trh, aby skompletizoval ponuku rodokmeňa, ktorý doposiaľ reprezentovali Citroëny DS3 a DS4. Svojimi základnými rozmermi 4 530 x 1 871 x 1 504 (dĺžka, šírka, výška v mm) a rázvorom veľkosti 2 727 mm obsadil rozhranie kompaktov a strednej triedy. Na technickej základni, ktorá obsahuje gény Citroëna C4 Picasso a Peugeota 5008, sa rozpútal koncert mäkkých línií a kontrastných ostrých hrán. Vyúsťuje do pôsobivého celku s vysokým pontónom, dlhou nízkou splývajúcou strechou, veľkými turbínovitými diskmi kolies... v zákryte za pôsobivou členitou maskou. Luxus, ktorý navonok reprezentuje najmä dizajnérska neviazanosť, umocňuje hojné zastúpenie chrómu. Interiéru vtláča pečať kombinácia športovej architektúry s dominantným stredovým panelom, originálnou grafikou prístrojového štítu a veľkoryso tvarovanými a bohato prešívanými koženými sedadlami. Skladbu pohonných jednotiek tvoria výhradne štvorvalce. Benzín spotrebováva osvedčený agregát 1,6 THP vo výkonových verziách 115 kW (156 k) a 147 kW (200 k). Turbodiesely sú k dispozícii zas v dvoch kubatúrach. Kým e-110 HDI poháňa motor 1,6 l (82 kW/112 k) v deriváte HDI 160 pracuje dvojliter 120 kW (163 k). Na špičke tróni hybridný pohon. Kombinuje naftový 2,0 HDI (120 kW/163 k) s elektromotorom (27 kW/37 k). V závislosti od pohonnej jednotky sú k dispozícii šesťstupňové prevodovky – manuálna, automatická aj robotizovaná. Citroën DS5 vstúpil na tunajší trh v troch stupňoch štandardnej výbavy – Design, Style a Sport. Už základná obsahuje ESP, šesť airbagov, audiosystém, automatickú dvojzónovú klimatizáciu aj programovateľný tempomat. Cena od 26 150 €.