Kým veľké mená domácich cestovných kancelárií premieňajú na čistý zisk každé sté utŕžené euro, tak prevádzkovateľ Vox Travel – firma Vox – za ostatných šesť rokov premenil na čistý profit v priemere skoro deväť percent tržieb. Celoročné tržby tejto firmy pritom tvoria iba vyše štyri milióny eur.
Vox totiž nešla do presýteného biznisu bežných dovoleniek, ktoré sú pod enormným cenovým tlakom, ale do segmentu, v ktorom sa dokonca stala jedným z najväčších európskych hráčov. Nielen Angličanom, ale už aj čoraz väčšiemu počtu ľudí z iných krajín organizujú v Bratislave a iných mestách Európy celovíkendové rozlúčky so slobodou.
Realitou je však aj to, že tohtoročné i budúcoročné výsledky im pokazila strata významného anglického obchodného partnera. No keďže biznisový model je dobrý, po nahradení strateného klienta inými chce spoločnosť opäť dosahovať výsledky vysoko nad priemerom bežných cestovných kancelárií.
Len taký pokus
Na začiatku biznisu Vox Travelu, ktorý už 15 rokov rozvíja rodina Lisých zo Záhoria, bol nápad odpozeraný zo susedného Česka. Rodičia Lisí podnikali od 90. rokov v tlačiarenstve a mali aj reklamnú agentúru. Ich dcéra Barbara si počas štúdia v Prahe všimla, ako dynamicky tam rastie trh s rozlúčkami so slobodou. Hneď sa snažila prehovoriť rodičov, aby išli aj do tohto biznisu. Spolu s mamou Zuzanou a jej kapitálom Barbara v roku 2004 rozbehla novú cestovku. S rozlúčkami v Prahe i Bratislave.
Zdroj: TREND.sk
Už vtedy boli ich hlavnými obchodnými partnermi viaceré anglické agentúry. Firma zabezpečovala rozlúčky od piatkových príletov až do nedeľných odletov skupiniek rozjarených Britov. Ostrovania sú pritom majstrami sveta v predsvadobných rozlúčkach. Investujú do nich veľmi veľa peňazí. Štúdie ukázali, že príjem z rozlúčok má až sedem percent Britov.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?